Wiele wynalazków powstało w wyniku zapotrzebowania armii. Wojskowym zawdzięczamy nie tylko fabryczne patenty, ale także techniki wykorzystywane we współczesnej reklamie. Podczas II wojny światowej propaganda stosowana była na wielką skalę. Muzeum Armii Krajowej w Krakowie zachęca, aby zobaczyć jak wyglądały plakaty z tego okresu oraz kreacje powojenne, które wykorzystywały retorykę wojenną.
"Nie ustaniem w walce, siłę słuszności mamy i mocą tej słuszności wytrwamy i wygramy" - to hasło jednego spośród 40 plakatów prezentowanych na wystawie. Druk wydany w Londynie nawiązywał wprost do pieśni Związku Polaków w Niemczech, która powstała wraz z narodzinami Rodła - znaku z którym identyfikowała się polska mniejszość na terenie III Rzeszy.
Na wystawie można zobaczyć więcej tego typu haseł i nawiązań. Ściany muzealnego dziedzińca wypełniają reprodukcje wybranych afiszy, z których większość pochodzi z lat 1939-45. Plakaty reprezentują zarówno polską propagandę wojenną i propolską propagandę na Zachodzie, ale także propagandę niemiecką skierowaną do Polaków, a także propagandę komunistyczną oraz PRL-owską. Pochodzą ze zbiorów Muzeum Niepodległości w Warszawie, Galerii Plakatu w Krakowie oraz Biblioteki Jagiellońskiej.
Wystawa jest narracją o środkach i narzędziach za pomocą których walczące strony chciały przekonać do swych racji. Zwiedzający, znając już bieg historii, samodzielnie ocenią na ile zaprezentowane przykłady wywarły zamierzony przez ich twórców i kolporterów efekt.
kurator wystawy: Izabela Cisek